söndag 25 mars 2012

Typ retroflashförsök på Stålfinger, 7-, Simonsberget

Jaha. Inte för att jag gjort den på led förut, jag har nog inte ens klarat den på topprep, men jag tänkte att nu är det dags att leda härket. Utan att prova sekvenser och säkringar. Ok, jag hade ett litet försök innan filmen, men kunde inte ens lägga andra kilen, så det räknas knappt. Klart nöjd trots fallet, jag tog mig ju förbi kruxet... Dvs: i princip, nästan i stort sett en on sight. I princip. Hade tänkt testa Ricksgränsen också, men jag blev så trött. Sååå trött. Tack Patrik för dyyynaaamisk säkring, och Nick för filmning och brittisk sarkasm.

3 kommentarer:

  1. Läskigt x 3 skönt att det gick bra och det blev ju en cool film ;) Snyggt jobbat innan. Känner att det börjar bygga upp lite tradsug så jag får ta och hänga på nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Trist, så nära. Men snyggt klättrat och ett publikfriande fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar till båda: jag kände att jag hade den, antagligen slappnade jag av lite och floppade med foten. Blev faktiskt inte ett dugg skärrad av fallet. Halva var Patriks dynamik, så det gick inte fort mot slutet. Han skrapade handen lite, men annars blev vi helt utan skador.

      Radera