tisdag 27 mars 2012

Rena rama stölden! 6b, Källberga, Sprickstenen

Första klippet visar Emils "Finders keepers", aka Emils spricka. Första försöket. Fin, men jag hade nog tänkt strunta i crimpen på slutet. Nästa gång. Andra klippet visar OS FA:n av ett problem jag döpt till Rena rama stölden! och är 6a som ståstart. Namnet kommer sig av att Emil, som hittade sprickan, inte toppade ur och därmed enligt uråldriga självskrivna boulderlagar missar FA. Dessutom tycker jag man ska strunta i areten. Sitten tog jag först på andra, och med mina händer var det inga bomberjam. Jag tyckte nog det blev 6b med min storlek (10), lättare med mindre, svårare med större händer. Rena rama Indian Creek-sprickan. Sista problemet är en liten bonus. OS FA, grytstart, off-fist(?!), lowball låter väl lockande? Kanske 5c/6a. Faktiskt fler moves än man kunde tro, och värd att göra om man ändå stannat bilen där. Den ligger 30-40 meter längre in i skogen. Fina problem, men stressigt. Jag gjorde allt inkl promenader på 40 minuter för att hinna med ett föräldramöte. Jag får åka tillbaka och njuta till fullo någon gång.

3 kommentarer:

  1. Gjorde Finders keepers utan crimpen idag. Inte direkt svårare, men det känns så mycket bättre... Repeterade även Rena rama stölden ett par gånger.

    SvaraRadera
  2. Hej, tack för sjysst blogg! Får man fråga var den här stenen finns, kanske vägbeskrivning från Uppsala? Sugen på ett försök! Tack på förhand/Ale

    SvaraRadera
  3. Vad kul att nån annan än de närmast sörjande hittat hit. Stenen ligger i anslutning till Källberga som finns med i både vanliga boulderföraren och på Sverigeforaren.se men stenen ligger en bit innan man kommit fram till åkrarna som de "vanliga" stenarna ligger kring. Nån lite mer bevandrad i datamaskiner än jag borde kunna slänga upp en karta elelr så tycker jag :) Precis innan du kommer fram till åkrarna i en backe utför finns en mötesplats på vänster sida av vägen, parkera där och vandra sedan tillbaks en bit uppför backen och bryt rakt in i skogen till vänster. ca 100 meter in ligger det men som sagt. Kanske enklare med en karta eller hänga med nån som ska dit... Någon?
    Mvh Emil

    SvaraRadera