söndag 18 mars 2012

Tradtroll i skogen!

Runsa är en mycket fin trad/mixklippa som gör sig bra på våren. Daniel och jag har kämpat på Pim Pim i ett par år nu, men den gick ner först igår. En ballnut-etta håller nerverna någotsånär i styr, men en skitkrimp och ett litet gömt steg gör att tvivlet lätt smyger sig på (se filmen på mig vid 2:35). Pelles fingrar kämpade mot kylan, men Vampyren blev i alla fall repeterad. Som en Jehu blir nog nästa projekt för Daniel och mig. Det tidigare så nödvändiga lilla steget på slutväggen ligger i topplocksfickan på min ryggsäck, men i år känns det möjligt att göra urtoppningen utan det. Säkringar finns det, fast den första av de två bultarna är inte riktigt i skick. På det hela taget en riktigt lyckad dag.





2 kommentarer:

  1. Daniel är lite coolare än jag. Kolla in det lilla leendet som tittar fram när jag pekar på crimpen han letar efter vid 2:55.

    SvaraRadera