onsdag 30 maj 2012

Revolvern

Fullständigt rådbråkad efter ett 90 minuterspass på mitt offwidthprojekt vid nya stället. Har till min stora förvåning lyckats göra alla moves. Det är tre delar som nu ska länkas. Hur det nu ska gå till, jag satt och flåsade hårt säkert en kvart efter jag lyckats med första delen. Antagligen blir det inget bathang, möjligen som en vila innan urtoppningen. Jag tror inte man tar i ett enda grepp på de fyra-fem meter klättring det handlar om. Allt är stäm, opposition, fist-, hand- eller fotjam i taket, samt en ålning upp på toppen. Steg är det också ont om. Mittsektionen passerar jag medelst en märklig skulderbladsvandring samtidigt som fötterna står på bara friktion. Säkert tio moves på 40cm. Min nuvarande variant på urtoppningen kräver en mycket lång arm från en bomberfist samtidigt som jag utför en trång ålning ut ur spickan där den vidgar sig. Jag börjar verkligen förstå det där med att det inte är några större problem att hänga kvar en begränsad tid i en ow. Det är förflyttningen som suger musten ur en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar