onsdag 25 april 2012

Stöldförsök, 7+, Predikstolen

Gränsen mellan framgång och bakslag är sällan så uppenbar som när man klättrar. Segerruset av en urtoppning ersätts av ett kortare eller längre fall om man så bara gör ett endaste litet misstag. En felaktig sekvens, en floppad fot eller ren och skär kallpump på grund av dålig uppvärmning kan göra hela skillnaden. Ibland kan man inte sätta fingret på orsaken, det råkar bara vara en dålig dag. Igår blev en besvikelsens dag för Daniel. En sådan där dag då det är svårt att förstå varför klättringen inte flyter på som den borde. Nej Daniel, jag ska inte radera filmen. Jag ska skriva ett blogginlägg om att man ibland inte mäktar med att motsvara sina egna förväntningar. Hur det gick för mig? Jag rackade på utan några större förhoppningar. Jag var ouppvärmd, och fingrarna var så kalla att jag knappt kunde böja dom eller ens känna krimparna på slutväggen. Men den satt. På första. Säkringsbeta från övre delen av sprickan till första bulten: gul Alien, grön Alien, offset Mastercam #2 (i den flariga sprickan ovanför tvärsprickan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar